26 December, 2012

یاوه سرایی و مهمل گویی سایت بصیرت وابسته به گروهک تروریستی سپاه پاسداران در رابطه با مقاله اخیرم

یاوه سرایی و مهمل گویی سایتهای بصیرت ، بوتیا نیوز و هادی نیوز وابسته به گروهک تروریستی سپاه پاسداران در رابطه با مقاله اخیرم که به رشد افراط گرایان در سوریه و ضرورت مداخله بشردوستانه در این کشور می پردازد:




گروه ترجمه- روزنامه جروزالم‌پست 26 دسامبر 2012 (6دی) در مقاله‌ای به قلم «احمد هاشمی» به تحولات سوریه و چشم‌انداز قدرت‌یابی افراط‌گرایان پرداخت و نوشت: پس از 22 ماه جنگ و با وجود پیشرفت‌های اخیر شورشیان در مقابله با رژیم سوریه، بیشتر مناطق این کشور همچنان تحت حاکمیت بشار اسد است. اگرچه شورشیان به حومه حلب و دمشق نزدیک شده‌اند؛ اما نبرد واقعی برای واپایش(کنترل) پایتخت آغاز شده است. در واقع، شورشیان برای پیروزی در جنگ باید تسلط بر دمشق را به دست گیرند. اتحادیه اروپا و آمریکا ائتلاف ملی سوریه متشکل از گروه‌های مهم مخالفان را به‌عنوان نماینده مشروع مردم سوریه به رسمیت شناخته‌اند، اما افراط‌گرایانی مانند جبهه النصره را به رسمیت نشناخته‌اند. با این تفاسیر نمی‌توان گفت سرنگونی بشار اسد فوری، آرام و آسان است.

در ادامه مقاله آمده است: به‌موازات تشدید یافتن فشار بر اسد، احتمال اینکه به منظور حفاظت از جامعه علویان و به عنوان آخرین گزینه به استفاده از تسلیحات کشتارجمعی پناه ببرد، افزایش می‌یابد. به همین دلیل باید مداخله بین‌المللی صورت گیرد. جامعه بین‌الملل باید از گروه‌های میانه‌رو درون مخالفان حمایت اقتصادی و نظامی کند، زیرا جنگ سوریه به جنگی فرسایشی تبدیل شده و در صورتی که کمک جدی خارجی صورت نگیرد، مخالفان، پیروز این جنگ نخواهند بود. پیشرفت‌های نظامی افرط‌گرایان مرتبط با القاعده مانند جبهه النصره و افزایش محبوبیت آن‌ها باید از سوی کشورهای منطقه و جهان جدی گرفته شود. شورشیان در حملات خود علیه رژیم اسد نیازمند تسلیحات سنگین هستند و بن‌بست کنونی می‌تواند رشد افراط‌گرایان و گروه‌های جهادی درون ارتش آزاد سوریه را رقم بزند. در واقع، آن‌ها دشمن ثبات منطقه‌ای و آزادی و دموکراسی هستند.

در پایان مقاله آمده است: مداخله نظامی غرب، پیامدهای مختلفی را می‌تواند به دنبال داشته باشد: نخست، از اقدام نیروی هوایی سوریه برای استفاده از تسلیحات کشتارجمعی علیه شورشیان و حتی غیرنظامیان جلوگیری می‌کند. تنها یک حمله هوایی مؤثر و ویران‌گر علیه نیروی هوایی سوریه می‌تواند فلج‌کننده باشد. مطابق گزارش منابع مختلف‌، نیروی هوایی سوریه یکی از بزرگ‌ترین نیروها در خاورمیانه است که روسیه، ایران و کره‌ شمالی در تقویت آن نقش بسزایی داشته‌اند. دوم، با بلندپروازی‌های افراط‌گرایان اسلامی مانند گروه جبهه النصر و مهار بهره‌برداری آن از هرج‌ومرج مقابله می‌شود. سوم، کاهش بدبینی نسبت به غرب، کاهش شکاف میان مردم سوریه و در کل منطقه؛ به‌ویژه پس از بی‌تفاوتی آمریکا و اتحادیه اروپا به کشتار جمعی غیرنظامیان سوری. چهارم، الگوسازی برای مردم سایر کشورهای تشنه دموکراسی در خاورمیانه به‌‌ویژه مردم ایران. در واقع، مداخله نظامی غرب، مردم ایران را ترغیب می‌کند که به خیابان‌ها بریزند و علیه حکومت ایران قیام کنند.

اخبار و تحلیل‌ها: نویسنده این مقاله روزنامه صهیونیستی که ظاهراً  از جنگ هشت روزه با جبهه مقاومت در غزه که سوریه بخشی از این جبهه است، کماکان ناراحت است، بیش از آنکه تحلیل واقعی از اوضاع سوریه ارائه دهد، بیشتر آرزوهای قلبی خود را روی کاغذ آورده است و در عین حال بارها ناامیدانه به عدم پیروزی تروریست‌های وارداتی به سوریه نیز اذعان می‌کند و بر همین اساس خواستار دخالت نظامی غرب در این کشور می‌شود و جالب‌تر اینکه، در آرزویی متوهمانه دخالت غرب در سوریه را نقطه امید فتنه‌گران داخلی در ایران برای قیام علیه جمهوری اسلامی نیز می‌داند!


No comments: