20 October, 2019

مشارکتم در برنامه- صفحه دو آخرهفته - بی بی سی فارسی – BBC Persian




مشارکتم در برنامه- صفحه دو آخرهفته - بی بی سی فارسی – BBC Persian
رئوس مطالبم:
• اگر ترامپ یک موضع درست در سیاست خارجی خود در پیش گرفته باشد همین موضع او است که گفت تروریسم پ ک ک / پ ی د بدتر از تروریسم داعش است و تروریست های پ ک ک فرشته نیستند و پول خوبی از آمریکا برای جنگیدن با داعش گرفته اند (حالا که پولشان از طرف آمریکا قطع شده باز به دامان بشار اسد بازگشته اند)
• ولی من صحبت ترامپ را اینگونه اصلاح کردم که دو نوع تروریسم در منطقه وجود دارد که به مراتب از داعش بدتر و خطرناک تر است:
• یک- تروریسم پارسی-ایرانی (سپاه پاسداران و مشتقات آن) که خطرناکترین گروه تروریستی در منطقه و حتی جهان است و با همکاری با دیکتاتور سوریه بشار اسد در قتل عام و سلاخی نیم میلیون شهروند بیگناه سوری مشارکت داشته است.
• دو- تروریسم کردی (پ ک ک و مشتقلات آن) که فقط در ترکیه در قتل عام دستکم 40 هزار نفر - عمدتا شهروندان بی گناه و غیرنظامی کرد - مشارکت داشته است.
• از کینه ورزی و عدم بی طرفی رسانه های پارسی زبان داخل و خارج و از ترک ستیزی و فضای ضد ترکی و حمایت آنها از تروریسم پارسی – ایرانی (سپاه پاسداران) و کردی (پ ک ک) گفتم.
• از قهرمان سازی و حماسه سازی رسانه های فارسی-ایرانی از تروریست های پ ک ک و شاخه سوریه ای آن ی پ گ گفتم
• گفتم ترکیه به عنوان بزرگ ترین کشور پناهنده پذیر جهان حدود سه نیم تا چهار میلیون پناهنده سوریه ای را در خود پناه داده و که حدود نیمی از آنها کردهایی هستند که از آزار و سرکوب پ ک ک / پ ی د در شمال سوریه به ترکیه پناه آورده اند.
• از مرگ "پدیده اوجالانی – تروریستی روژاوا" در نتیجه تحولات اخیر گفتم. همچنین گفتم کردها در شمال سوریه پیوستگی سرزمینی ندارند و صرفا با ارتکاب پاکسازی نژادی (که بنابر گزارش های عفو بین الملل و دیدبان حقوق بشر پ ک ک آن را مرتکب شده است) پ ک ک می تواند تا سواحل مدیترانه روژاوا را تاسیس کند.
• گفتم کردها هم مانند هر ملت دیگری حق دارند کشور مستقل خود را داشته باشند ولی پ ک ک و مشتقات آن در ترکیه و سوریه به علت ماهیت تروریستی اش نمی تواند موفق باشد. گفتم کردستان عراق می توانست کشور مستقلی باشد اگر چشم طمع بر کرکوک نداشت و توطعه طلبی ارضی نمی کرد.
• گفتم ترکیه از هر گونه حرکتی که باعث نابودی و تضعیف "پدیده اوجالانی – تروریستی روژاوا" شود استقبال می کند. ترکیه از حضور روس ها و به تبع آن تقویت رژیم بشار اسد و بازپس گیری مناطق شمالی سوریه استقبال می کند و به دلیل اینکه چشمداشتی به خاک سوریه ندارد می تواند با کسب تضمین هایی در خصوص عدم حضور تروریست های پ ک ک در مناطق تحت کنترل خود، آنها را به رژیم بشار اسد واگذار کند.

No comments: