25 July, 2020

روایت خبرنگار تلویزیون ترکیه از سرکوب خشونت آمیز تجمع ترکان آذربایجان جنوبی توسط سپاه پاسداران



گوناز تی وی ۲۸ تیر۱۳۹۹: روایت خبرنگار تلویزیون ترکیه از سرکوب خشونت آمیز تجمع ترکان آذربایجان جنوبی توسط سپاه پاسداران

۱۳۹۹-۰۴-۲۸ ۱۸:۳۰
روایت خبرنگار تلویزیون ترکیه از سرکوب خشونت آمیز تجمع ترکان آذربایجان جنوبی توسط سپاه پاسداران
Gunaz.tvQuote | Gunaz article
روایت خبرنگار تلویزیون ترکیه از سرکوب خشونت آمیز تجمع ترکان آذربایجان جنوبی توسط سپاه پاسداران

فاتح صابونجو، خبرنگار تلویزیون تی‌آر‌تی ترکیه در تهران، اعلام کرد نیروهای سپاه پاسداران ایران تجمع ترکان آذربایجان جنوبی در حمایت از آذربایجان شمالی در تهران را با خشونت تمام سرکوب کردند.
این خبرنگار ترکیه ای که عصر روز پنج شنبه در مقابل سفارت ارمنستان در تهران حضور داشت با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام‌اش نوشت: «امروز برای تجمع در مقابل سفارت ارمنستان فراخوان صادر شده بود. نیروهای سپاه مانع از تجمع شده و به صورت بسیار خشن اقدام به پراکنده کردن معترضان کردند، ما نیز به عنوان خبرنگاه سهممان را گرفتیم، کم مانده بود درگیری رخ دهد که در لحظه آخر حل و فصل شد.»
فاتح صابونجو در خصوص نحوه رفتار ماموران سپاه پاسداران با اکیپ تلویزیون تی‌آر‌تی ترکیه نیز نوشت: «تحقیر و اهانت های زشتی را که به ما کردند هیچگاه فراموش نخواهم کرد. همین نیروهای امنیتی همه ساله در 24 آوریل برای ارامنه ای که در مقابل سفارت ترکیه تجمع کرده و شعار مرگ بر ترکیه سر می دهند هیچ مانعی ایجاد نمی کنند.»
البته این تنها اقدام رژیم ایران و سپاه تروریستی آن در حمایت از اشغالگران ارمنی و سرکوب تظاهرکنندگان آذربایجانی نبود. پس از صدور فراخوانی که در آن از شهروندان ترک آذربایجان جنوبی خواسته شده بود، عصر روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه ۹۹، در تجمع اعتراضی و حمایتی از آذربایجان شمالی در مقابل سفارت ارمنستان در تهران و کنسولگری آذربایجان شمالی در تبریز و در شهرهای اورمیه، زنجان و اردبیل و دیگر شهرهای آذربایجان جنوبی شرکت کنند، گروه تروریستی سپاه پاسداران و دیگر نیروهای سرکوبگر وابسته به حکومت ایران به تهدید فعالین ملی آذربایجانی روی آوردند و برخی از تجمع کنندگان و شماری از فعالین ملی آذربایجان را در شهرهای تبریز، تهران و اورمیه بازداشت کردند.
بنابر گزارش ها، بیش از ۱۰ نفر در مقابل کنسولگری جمهوری آذربایجان شمالی در شهر تبریز بازداشت شده اند که در میان آنها اسامی رحیم ساسانیان؛ (قهرمان ورزشی)، حکیمه احمدی؛ (زندانی سیاسی سابق)، سعداله ساسانیان و یاسمین ظفری دیده می شود.
نیروهای سرکوبگر ایرانی حتی به کودکان آذربایجانی هم رحم نکردند؛ بطوریکه بنابر گزارش ها، آنها یک کودک دختر را مقابل کنسولگری آذربایجان شمالی در تبریز دستگیر کرده و مورد ضرب و شتم قرار دادند.

 احمد هاشمی، گوناز تی وی، واشنگتن

No comments: