25 July, 2020

گوناز تی وی ۴ مرداد ۱۳۹۹: بلومبرگ: موضع رئیس جمهوری آذربایجان نسبت به ارمنستان سختگیرانه تر شده است

گوناز تی وی ۴ مرداد ۱۳۹۹: بلومبرگ: موضع رئیس جمهوری آذربایجان نسبت به ارمنستان سختگیرانه تر شده است

۱۳۹۹-۰۵-۰۴ ۱۹:۱۳
بلومبرگ: موضع رئیس جمهوری آذربایجان نسبت به ارمنستان سختگیرانه تر شده است
Gunaz.tvQuote | Gunaz article
بلومبرگ: موضع رئیس جمهوری آذربایجان نسبت به ارمنستان سختگیرانه تر شده است
خبرگزاری بلومبرگ با اعلام اینکه موضع الهام علیف، رئیس جمهوری آذربایجان در مقابل ارمنستان سختگیرانه تر شده است اعلام کرد این تشدید موضع، باعث افزایش تنش های ناشی از درگیری ها در مرزهای دو کشور می شود که تا کنون دستکم 17 کشته بجا گذاشته است.
بلومبرگ در گزارشی که در 22 جولای منتشر کرد آورده است به نظر می رسد آقای علیف از سیاست دیرینه آذربایجان برای حل تدریجی مساله منطقه قاراباغ و هفت منطقه اطراف آن که در اوایل دهه 1990 توسط نیروهای ارمنی اشغال شدند، عقب نشینی کرده است.
پرزیدنت علیف اعلام کرد: "ما به هیچ راه حل جزئی نیاز نداریم زیرا این راه حل موقتی خواهد بود. این مسئله باید به طور کامل حل و فصل شود. همه اراضی اشغالی باید بدون استثنا آزاد شوند."
پرزیدنت علیف پس از آنکه هفته گذشته هزاران نفر از آذربایجانی ها با وجود محدودیت های ناشی از ویروس کرونا در پایتخت، باکو تجمع کرده و خواستار بسیج همگانی برای جنگ با ارمنستان شدند این سخنان را به زبان آورد.
ائلخان شاهین اوغلو، رئیس گروه مطالعات اطلس در باکو اعلام کرد: "سخنان پرزیدنت علیف نشان دهنده آن است که او فکر می کند مذاکرات بی فایده است."
به گزارش بلومبرگ، پس از اعلام آتش بس در سال 1994، میانجی گرانی از ایالات متحده، روسیه و فرانسه نتوانسته اند توافقی میان دو همسایه قفقاز جنوبی برقرار کنند.
در مذاکرات گذشته، جمهوری آذربایجان از روند مذاکرات تدریجی و مرحله به مرحله حمایت می کرد که به موجب آن می توانست کنترل برخی از مناطق خارج از سرزمین قاراباغ را در ازای ارائه تضمین های امنیتی قبل از حل و فصل وضعیت نهایی این سرزمین مجدداً به دست بیاورد. جمهوری آذربایجان می خواهد حاکمیت خود بر قاراباغ را که از نظر جامعه بین المللی به عنوان بخشی از خاک این کشور شناخته می شود، احیا کند.
بلومبرگ می افزاید پرزیدنت علیف، هفته گذشته پس از برکناری وزیر خارجه طولانی مدت المار ممدیاروف، از عدم پیشرفت در مذاکرات انتقاد کرد. وی گفت: "ما نمی خواهیم صرفا به خاطر مذاکرات به انجام مذاکرات بپردازیم. صبر ملت آذربایجان هم حدی دارد."

احمد هاشمی، گوناز تی وی، واشنگتن



https://www.facebook.com/GunazTv/videos/931204204021588/
----
https://www.youtube.com/watch?v=7lDJMs3MCs8
----
https://www.gunaz.tv/fa/new/%DA%AF%D9%88%D9%86%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%DB%8C-%D9%88%DB%8C-%DB%B4-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%DB%B1%DB%B3%DB%B9%DB%B9-%D8%A8%D9%84%D9%88%D9%85%D8%A8%D8%B1%DA%AF-%D9%85%D9%88%D8%B6%D8%B9

No comments: