19 September, 2020

گوناز تی وی ۲۸ شهریور ۱۳۹۹: ۷۰ درصد جامعه ایران مخالف حجاب اجباری هستند

 

گوناز تی وی ۲۸ شهریور ۱۳۹۹: ۷۰ درصد جامعه ایران مخالف حجاب اجباری هستند

۱۳۹۹-۰۶-۲۸ ۱۹:۱۰

۷۰ درصد جامعه ایران مخالف حجاب اجباری هستند

Gunaz.tvQuote | Gunaz article

۷۰ درصد جامعه ایران مخالف حجاب اجباری هستند

در حالی که ده‌ها زن در ایران به دلیل اعتراض به حجاب اجباری در حبس بسر می برند، مهدی نصیری، مدیرمسئول سابق روزنامه کیهان در یک برنامه تلویزیونی از برخوردهای انجام شده در رابطه با حجاب انتقاد کرد و گفت که الزام حکومت به حجاب از عوامل تضعیف حجاب بوده است.

نصیری در برنامه زاویه، که چهارشنبه ۲۶ شهریور، ساعت ده شب به وقت تهران از شبکه ۴ تلویزیون ایران پخش شد گفت که طبق آمار وزارت ارشاد ۷۰ درصد جامعه ایران مخالف حجاب اجباری هستند.

مدیرمسئول سابق روزنامه کیهان در این برنامه از اینکه ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب، جامعه ایران با "گرایش به بی حجابی" رو به رو است ابراز نگرانی کرد. او گفت که تجربه چهل سال گذشته نشان داده که الزام حکومت به حفظ حجاب عامل تضعیف حجاب بوده است و "این روند نه منطقی و نه عقلی و شرعی نباید ادامه یابد."

نصیری افزود وقتی اکثریت افراد جامعه با قانون حجاب اجباری مخالف‌اند، حکومت باید این قانون را کنار بگذارد چون قابل اجرا نیست. 

او به تجربه ممنوع بودن استفاده از ویدیو و ماهواره در ایران اشاره کرد که بعدا حاکمیت ایران مجبور به برداشتن این ممنوعیت ها شد و با بیان این که "اصرار حاکمیت به الزام حجاب منجر به دو قطبی شدن جامعه شده است"، گفت: در نهایت و دیرهنگام به عدم اجباری بودن حجاب خواهیم رسید.

آقای نصیری از اینکه حساسیت و برخورد با بی‌حجابی بیشتر از برخورد با فقر و بی‌عدالتی است انتقاد کرد. او گفت مثلا اگر در جامعه، یک دختر ۱۲ ساله در زباله ها در حال جستجو باشد توجهی به آن نمی‌شود "اما اگر همین دختر حجابش را بردارد، می‌شود یک مساله جدی و اگر یک ویدئویی هم بگیرد که صد متر راه می‌رود می‌شود یک مساله اساسی." 

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که ده‌ها زن و دختر ایرانی به دلیل اعتراض و مخالفت با حجاب اجباری با احکام سنگین رو به رو شده‌اند بطوریکه بنا بر گزارش عفو بین الملل، در سال ۱۳۹۷ حداقل ۳۹ نفر به دلیل اعتراض به حجاب اجباری در ایران دستگیر و به زندان محکوم شدند.

 

احمد هاشمی، گوناز تی وی، واشنگتن

No comments: