10 August, 2020

گوناز تی وی ۱۸ مرداد ۱۳۹۹: رئیس مرکز ملی ضدجاسوسی و امنیت آمریکا: ایران برای دخالت در انتخابات آمریکا تلاش می کند

 

گوناز تی وی ۱۸ مرداد ۱۳۹۹: رئیس مرکز ملی ضدجاسوسی و امنیت آمریکا: ایران برای دخالت در انتخابات آمریکا تلاش می کند

۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۱۸:۴۰

رئیس مرکز ملی ضدجاسوسی و امنیت آمریکا: ایران برای دخالت در انتخابات آمریکا تلاش می کند

Gunaz.tvQuote | Gunaz article

رئیس مرکز ملی ضدجاسوسی و امنیت آمریکا: ایران برای دخالت در انتخابات آمریکا تلاش می کند

رییس یکی از سازمان های اطلاعاتی آمریکا می‌گوید ایران، چین و روسیه با "عملیات‌های مخفی و آشکار" به دنبال "دخالت و اثرگذاری" بر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هستند.

ویلیام اوانینا، رئیس مرکز ملی ضدجاسوسی و امنیت آمریکا روز گذشته اعلام کرد چین به دنبال رای نیاوردن دونالد ترامپ، روسیه به دنبال بدنام کردن جو بایدن و ایران به دنبال تضعیف ارکان نظام آمریکا و شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری است که قرار است در ماه نوامبر پیش رو برگزار شود.

به گفته این مقام ارشد اطلاعاتی، ایران به دنبال "تضعیف ارکان دموکراتیک نظام حکومتی" در آمریکاست. تهران همچنین به دنبال تضعیف دونالد ترامپ و "تفرقه افکنی" در میان مردم آمریکا است و این کار را از طریق انتشار "اخبار جعلی و اطلاعات غلط و ضد آمریکایی" در فضای مجازی انجام می‌دهد.

هشدار نسبت به مداخلات ایران در حالی مطرح شده است که در دور پیشین انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۶ هم روسای سازمان های اطلاعاتی آمریکا مشترکا اعلام کرده بودند که در جریان رای‌گیری نوامبر آن سال، روسیه با هدف کمک به پیروزی دونالد ترامپ تلاش کرده بود بر انتخابات آمریکا اثر بگذارد.

چندی پیش هم دونالد ترامپ رای دادن از طریق پست را "خطری جدی" برای صحت انتخابات ماه نوامبر خوانده و حتی خواستار به تعویق افتادن انتخابات شده بود. ترامپ می‌گوید رای دادن از طریق پست می‌تواند "نادرست‌ترین و پرتخلف‌ترین انتخابات تاریخ آمریکا را رقم بزند."

در تحولی دیگر، وزارت خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد این وزارت‌خانه پیامک‌های گروهی به تعداد زیادی از مردم در ایران و روسیه ارسال کرده است. در این پیامک‌ها برای ارائه اطلاعات در مورد دخالت در انتخابات آمریکا ۱۰ میلیون دلار جایزه پیشنهاد شده بود. وزارت خارجه آمریکا گفت این پیامک‌ها به چند زبان بوده‌اند و هدف از آنها اطلاع‌رسانی در سطح بین‌المللی بوده است.

 

احمد هاشمی، گوناز تی وی، واشنگتن

No comments: