06 October, 2020

گوناز تی وی ۱۱ مهر ۱۳۹۹: اعزام دهها ارمنی ساکن اصفهان به ارمنستان برای برای جنگیدن در قاراباغ

 

گوناز تی وی ۱۱ مهر ۱۳۹۹: اعزام دهها ارمنی ساکن اصفهان به ارمنستان برای برای جنگیدن در قاراباغ

۱۳۹۹-۰۷-۱۱ ۲۰:۲۹

اعزام دهها ارمنی ساکن اصفهان به ارمنستان برای برای جنگیدن در قاراباغ

Gunaz.tvQuote | Gunaz article

اعزام دهها ارمنی ساکن اصفهان به ارمنستان برای برای جنگیدن در قاراباغ

 

گزارش منابع محلی از دفتر خلیفه گری ارامنه اصفهان حکایت از آن دارد که این خلیفه گری وظیفه هماهنگی و اعزام دهها تن از ارامنه ساکن اصفهان به ارمنستان برای کمک به تداوم اشغال قاراباغ و هفت استان آذربایجان شمالی را برعهده دارد.

ارامنه که جمعیت کوچکی را در ایران تشکیل می دهند مورد حمایت جریانات پان فارس و سازمان های امنیتی ایران هستند. آنها در اقدامات خود بر ضد آرزبایجانی ها و ترک ها نیز از حمایت همه جانبه رژیم ایران و گروه های افراطی پان فارس و ضد ترک در ایران برخوردار هستند.

بنابر گزارش ها، خلیفه‌گری ارامنه اصفهان وظیفه هماهنگی و اعزام این افراد به ارمنستان را برعهده دارد.

شایان ذکر است که در حالیکه آذربایجانی ها از حقوق اولیه از جمله حق تحصیل به زبان مادری خود محروم هستند، ارامنه دارای جایگاه ویژه ای در ایران هستند. آنها از حقوق گسترده ای در زمینه تحصیل به زبان مادری خود، احوال شخصیه و حقوق دینی و مدنی برخوردار هستند و رژیم ایران دست خلیفه گری ارامنه تهران و اصفهان را برای اقدامات ضد آذربایجانی باز گذاشته است. شایان ذکر است که 12 کلیسای ارمنی در اصفهان فعالیت می کنند که کلیسای وانک با تبدیل بخشی از ساختمان خود به موزه ترک ستیزی و آذربایجان ستیزی بطور علنی به نفرت پراکنی بر علیه ترک ها مشغول است و نهادهای امنیتی ایران نیز وظیفه برقرار نظم و امنیت  این موزه را برعهده دارند.

علاوه بر اعزام ارامنه از ایران، پیشتر نیز گزارش هایی از اعزام گروه هایی از ارامنه سوریه و لبنان و حتی اروپا به ارمنستان و قاراباغ اشغالی منتشر شده بود. بسیاری از ارامنه لبنانی و سوریه ای از بقایای گروه تروریستی آسالا هستند که مقر آن در لبنان بود و در سال های اوج فعالیت خود در دهه 1980 دست به اقدامات تروریستی در کشورهای مختلف می زد. اعضای گروه آسالا پس از تشکیل کشور ارمنستان در سال 1992 به این کشور مهاجرت کردند و بسیاری از آنها در مناطق اشغال شده جمهوری آذربایجان از جمله در قاراباغ اسکان داده شدند.

حکومت ایران داعیه حمایت از مسلمانان و شیعیان جهان را دارد ولی در عمل به ضدیت با آذربایجانی های شیعه ادامه می دهد. رژیم ایران به ارامنه اجازه می دهد در تظاهرات ضد آذربایجانی و ضد ترکی در تهران و اصفهان مشارکت داشته باشند و ماموران امنیتی ایران مسوولیت برقراری امنیت این تظاهرات را برعهده می گیرند. این در حالی است که زمانی که ترک های آذربایجانی نسبت به سیاست های اشغالگری ارامنه دست به اعتراض می زنند رژیم ایران فضا را امنیتی می کند و نسبت به دستگیری، سرکوب، شکنجه و زندانی کردن فعالان ملی مدنی آزربایجانی اقدام می کند.

 

احمد هاشمی، گوناز تی وی، واشنگتن

No comments: