17 July, 2020

گوناز تی وی ۲۶ تیر۱۳۹۹: اعلام آمادگی ایران و روسیه برای میانجی گری میان آذربایجان و ارمنستان



گوناز تی وی ۲۶ تیر۱۳۹۹: اعلام آمادگی ایران و روسیه برای میانجی گری میان آذربایجان و ارمنستان

۱۳۹۹-۰۴-۲۶ ۱۸:۵۴
اعلام آمادگی ایران و روسیه برای میانجی گری میان آذربایجان و ارمنستان
Gunaz.tvQuote | Gunaz article

 اعلام آمادگی ایران و روسیه برای میانجی گری میان آذربایجان و ارمنستان
وزیر امور خارجه ایران در تماس‌های تلفنی جداگانه با وزرای امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان طرفین را به خویشتنداری و آغاز گفتگو برای حل‌وفصل مسالمت‌آمیز اختلافات درباره منطقه قارا‌باغ دعوت کرد.
در پی بروز درگیری میان نیروهای آذربایجانی و ارمنی، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز سه‌شنبه در تماس‌های تلفنی جداگانه با وزرای امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان ضمن توصیه به طرفین برای خویشتنداری و آغاز گفتگو برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به پایان دادن به تنش‌ها اعلام کرد.
سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه موضع تهران درباره منطقه قارا‌باغ هیچ تغییری نکرده است، تأکید کرد که ایران همواره برای کمک به حل‌وفصل اختلافات میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان اعلام آمادگی کرده است.
رژیم ایران در حالی برای میانجی گری اعلام آمادگی کرده است که همین تابستان گذشته علی مطهری،  نماینده تهران در مجلس اعتراف کرد در جنگ قاراباغ با وجود اینکه حق با آذربایجان شمالی بود ایران از اشغالگری رژیم ارمنستان حمایت کرد.
در تحولی دیگر، وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با همتایان آذربایجانی و ارمنستانی خود، با اعلام آمادگی مسکو برای میانجی‌گری، خواستار توقف فوری درگیری‌ها و برقراری آتش‌بس در خطوط مرزی دو کشور شد.
رژیم های ایران و روسیه در حالی خواستار خویشتنداری و برقراری آتش بس شده اند که هر دو از حامیان سرسخت ارمنستان بوده و سیاست های اشغالگرانه ارامنه در قاراباغ و دیگر سرزمین های آذربایجان شمالی، بدون حمایت همه جانبه مسکو و تهران از اشغالگران ارمنی امکان نپذیر نمی شد.
سیاست حمایت از اشغالگری ارامنه تا به امروز هم توسط رژیم های روسیه و ایران ادامه دارد. بطور مثال، "اونیک گاسپاریان" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان روز دوشنبه گذشته در محل سفارت روسیه در ایروان حضور یافته و با "سرگئی کوپیرکین" سفیر روسیه و "آندری گریشوک" مستشار نظامی این کشور در ایروان دیدار و گفتگو کرد. در این نشست، طرفین علاوه بر تشریح وضعیت کنونی در مرز آذربایجان و ارمنستان، همکاری‌های نظامی دوجانبه مسکو-ایروان را نیز بررسی کردند.

احمد هاشمی، گوناز تی وی، واشنگتن


https://www.facebook.com/GunazTv/videos/622999191661002/

https://www.youtube.com/watch?v=_A7Fp0aeiJE

https://www.gunaz.tv/fa/new/%DA%AF%D9%88%D9%86%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%DB%8C-%D9%88%DB%8C-%DB%B2%DB%B6-%D8%AA%DB%8C%D8%B1%DB%B1%DB%B3%DB%B9%DB%B9-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86


No comments: