25 July, 2020

گوناز تی وی ۱مرداد ۱۳۹۹: احتمال سفر هیات ایرانی به اوکراین برای پرداخت غرامت به بازماندگان هواپیما



گوناز تی وی ۱مرداد ۱۳۹۹: احتمال سفر هیات ایرانی به اوکراین برای پرداخت غرامت به بازماندگان هواپیما

۱۳۹۹-۰۵-۰۱ ۱۸:۳۶
احتمال سفر هیات ایرانی به اوکراین برای پرداخت غرامت به بازماندگان هواپیما
Gunaz.tvQuote | Gunaz article
احتمال سفر هیات ایرانی به اوکراین برای پرداخت غرامت به بازماندگان هواپیما
دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین، از احتمال سفر یک هیات ایرانی به کیف برای مذاکره درباره پرداخت غرامت به بازماندگان قربانیان هواپیمای منهدم شده اوکراین بر فراز آسمان تهران، خبر داد.
به گزارش خبرگزاری اینترفکس اوکراین، روز سه‌شنبه سی و یکم تیر، کولبا در یک نشست خبری مجازی گفت: «دیروز مطلع شدیم هیاتی ایرانی آماده سفر به اوکراین در هفته جاری هستند تا با ما درباره پرداخت غرامت مذاکره کنند.»
او ادامه داد: «ما از مدت‌ها قبل بر چنین دیداری اصرار کرده‌ایم. ما آماده این مذاکراتیم و امیدواریم امروز ایران نیز به طور رسمی سفر نمایندگانش به کیف را تایید کند.»
وزیر خارجه اوکراین همچنین تاکید کرد که تحقق عدالت درباره بازماندگان قربانیان این هواپیما از نظر این کشور و دیگر کشورهایی که شهروندان خود را در جریان انهدام این هواپیما از دست داده‌اند، یک هدف اساسی است.
او با بیان این که «آنچه ما می‌خواهیم، عدالت در همه جنبه‌های آن است» ادامه داد اوکراین ادعای جمهوری اسلامی مبنی بر این که انهدام این هواپیما نتیجه «خطای انسانی» بوده، را نمی‌پذیرد و خواهان بررسی عملکرد سامانه کنترل هوایی ایران به طور کامل است.
کولبا بار دیگر از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست که با گشودن یک تحقیقات جنایی در بالاترین سطح، همه عاملان و مسئولان این فاجعه را به عدالت بسپارد. او با اشاره به این که اوکراین در این زمینه آماده همکاری با ایران بر اساس اصل همکاری متقابل است، بار دیگر خواسته‌های دولت کیف از جمهوری اسلامی را مطرح کرد.
این اظهارات وزیر خارجه اوکراین، یک روز پس از آغاز روند بازخوانی جعبه‌های سیاه هواپیما در فرانسه صورت می‌گیرد.
ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین، روز دوشنبه از تصمیم ایران برای ارسال جعبه‌های سیاه هواپیمای منهدم شده اوکراین به فرانسه استقبال کرد و گفت مسئولان این فاجعه باید پاسخگو باشند.
پیشتر زلنسکی در گفت‌وگو با یک روزنامه کانادایی تهدید کرده بود در صورتی که حکومت ایران به وعده‌اش برای ارسال جعبه‌های سیاه عمل نکند، از این کشور به دادگاه‌های بین‌المللی شکایت خواهد کرد.

احمد هاشمی، گوناز تی وی، واشنگتن


https://www.facebook.com/GunazTv/videos/571767766831907/
-----
https://www.youtube.com/watch?v=GACXhIm5_Z8&t=3s
-----
https://www.gunaz.tv/fa/new/%DA%AF%D9%88%D9%86%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%DB%8C-%D9%88%DB%8C-%DB%B1%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%DB%B1%DB%B3%DB%B9%DB%B9-%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%84-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D9%87%DB%8C%D8%A7%D8%AA

No comments: