17 July, 2020

گوناز تی وی ۲۷ تیر۱۳۹۹: تظاهرات گسترده ترک های آذربایجانی در واشنگتن دی سی در اعتراض به تعرضات اخیر ارمنستان



گوناز تی وی ۲۷ تیر۱۳۹۹: تظاهرات گسترده ترک های آذربایجانی در واشنگتن دی سی در اعتراض به تعرضات اخیر ارمنستان

۱۳۹۹-۰۴-۲۷ ۱۹:۰۷
تظاهرات گسترده ترک های آذربایجانی در واشنگتن دی سی در اعتراض به تعرضات اخیر ارمنستان
Gunaz.tvQuote | Gunaz article
تظاهرات گسترده ترک های آذربایجانی در واشنگتن دی سی در اعتراض به تعرضات اخیر ارمنستان

صدها نفر از تظاهرکنندگان آذربایجانی، روز پنجشنبه در مقابل سفارت رژیم ارمنستان تجمع کرده و اعتراض خود را نسبت به تعرضات نیروهای ارمنی در منطقه تووز در آذربایجان شمالی اعلام کردند.
در تظاهرات روز گذشته که ساعت 14 به وقت محلی در پایتخت آمریکا آغاز شد، آذربایجانی - آمریکایی های ساکن ایالت های مختلف حضور داشتند که شامل اقشار مختلفی از جمعیت دیاسپورای آذربایجان شمالی و جنوبی می شد.  
معترضان در مقابل سفارت ارمنستان از جمله شعار دادند «دست از کشتار غیرنظامیان بردارید»، «قاراباغ به آذربایجان تعلق دارد»، «زنده باد آذربایجان»، «زنده باد قاراباغ »، «ما همه سربازان وطن هستیم»، «شهیدان نمی میرند، وطن تجزیه نمی شود»، و «تجاوز ارمنی را متوقف کنید.»
علاوه بر افرادی که از تبریز، ارومیه، اردبیل، قزوین، زنجان، همدان و دیگر شهرهای آذربایجان جنوبی در این تجمع شرکت داشتند، برخی از شهروندان ترکیه نیز همتباران خود را در پایتخت آمریکا تنها نگذاشتند. یکی از ترک های ساکن آمریکا گفت که به نیابت از بیش از 80 میلیون شهروند ترکیه می خواهد بگوید که ملت ترک همواره در کنار ملت آذربایجان است و اشغالگران ارمنی فکر نکنند آذربایجان تنها است.
در این تجمع در مقابل سفارت ارمنستان، بسیاری از فعالان سیاسی، حقوق بشری، و فرهنگی آذربایجان جنوبی هم حضور داشتند و برخی از آنها در این مراسم سخنرانی کردند.
آقای احمد اوبالی، از اعضای موسس جبهه ملی آزادی آذربایجان جنوبی (گاماج) و موسس تلویزیون آذربایجان‌ جنوبی «گوناز تی وی»، با اشاره به تنش آفرینی و ایجاد نا امنی توسط ایران، ارمنستان و روسیه در منطقه، در خصوص خطری که از جانب رژیم های تروریستی ایران و ارمنستان و همچنین رژیم روسیه متوجه جهان متمدن می باشد صحبت کرد.
به گفته آقای اوبالی، رژیم های ایران و روسیه در حال کمک کردن به رژیم ارمنستان در کشتار غیر نظامیان آذربایجانی هستند و حمایت مالی و نظامی روسیه و ایران نقش مهمی در تعرضات ارمنستان داشته است. آقای اوبالی افزود شهروندان آذربایجان جنوبی، در صورت نیاز، برای نبرد با اشغال گران ارمنی و رفع اشغال از قاراباغ و دیگر مناطق آذربایجان شمالی آمادگی دارند.
پس از پایان تجمع، تظاهرکنندگان به سمت سفارت جمهوری آذربایجان حرکت کردند. آنها با ادای احترام به شهیدان آذربایجانی و خواندن سرود ملی این کشور و به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری آذربایجان شمالی، در مسیر خیابان ماساچوست و مناطق مرکزی پایتخت آمریکا دست به راهپیمایی زدند، بطوریکه سرتاسر خیابان ماساچوست و داوتاون واشنگتن دی سی مزین به پرچم سه رنگ آذربایجان شد.
در پایان، سفیر جمهوری آذربایجان شمالی تظاهرکنندگان را در محل سفارت به حضور پذیرفت و در سخنان خود بر ضرورت فعالیت تشکیلاتی و لابی گری جمعیت دیاسپورای آذربایجانی در پایتخت ایالات متحده و روشنگری در خصوص اشغال گری ارمنستان تاکید کرد.

احمد هاشمی، گوناز تی وی، واشنگتن

https://www.facebook.com/GunazTv/videos/519355415687725/

https://www.youtube.com/watch?v=clPHmnjiKeY


https://www.gunaz.tv/fa/new/%DA%AF%D9%88%D9%86%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%DB%8C-%D9%88%DB%8C-%DB%B2%DB%B7-%D8%AA%DB%8C%D8%B1%DB%B1%DB%B3%DB%B9%DB%B9-%D8%AA%D8%B8%D8%A7%D9%87%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%DA%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%AA%D8%B1%DA%A9


No comments: