05 September, 2020

گوناز تی وی ۱۳ شهریور ۱۳۹۹: برکناری تعدادی از مقامات وزارت دفاع عربستان به اتهام زمین خواری

 

گوناز تی وی ۱۳ شهریور ۱۳۹۹: برکناری تعدادی از مقامات وزارت دفاع عربستان به اتهام زمین خواری

۱۳۹۹-۰۶-۱۴ ۰۰:۰۱

برکناری تعدادی از مقامات وزارت دفاع عربستان به اتهام زمین خواری  

Gunaz.tvQuote | Gunaz article

برکناری تعدادی از مقامات وزارت دفاع عربستان به اتهام زمین خواری  

سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان دوشنبه شب با صدور فرمانی، فرمانده نیروهای مشترک و شماری دیگر از افسران و مسؤولان وزارت دفاع این کشور را به اتهام فساد و زمین خواری برکنار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، پادشاه سعودی «فهد بن ترکی بن عبدالعزیز» فرمانده نیروهای مشترک عربستان را بازنشسته و دستور انجام تحقیقات از او را صادر کرد.

بر اساس این گزارش، «سازمان نظارت و مبارزه با فساد» در عربستان به دنبال تحقیق و تفحص در وزارت دفاع، تعاملات مالی مشکوکی را در این وزارتخانه رصد کرده است که به فهد بن ترکی و شماری دیگری از افسران و کارکنان وزارت دفاع مربوط می‌شود.

پادشاه عربستان پیش‌تر هم در فرمانی، شماری از مقام‌های این کشور از جمله استانداران ۲ استان «املج» و «الوجه» و نیز فرماندهان مرزبانی آن استان‌ها را به علت فساد و زمین‌خواری برکنار کرده بود.

بر اساس این گزارش، در این فرمان همچنین، مسؤول تخلفات و رسیدگی وزارت کشور و معاون وی و همچنین مسؤولان اداره تخلفات شهرهای «مدینه»، «تبوک» و «عسیر» هم به اتهام فساد برکنار شده اند. افزون بر این، پادشاه عربستان مسؤولان پروژه‌های مناطق گردشگری العلا و دریای سرخ را به اتهام فساد و زمین خواری برکنار کرده است.

با وجود اینکه عربستان کشوری غیردموکراتیک بوده و بشکل پادشاهی مطلقه اداره می شود این کشور در مبارزه با فساد مالی و زمین خواری مصمم به نظر می رسد.

این در حالی است که در ایران غصب و مصادره املاک و زمین خواری امری پذیرفته شده در بین نهادهای دولتی در ایران است و حتی مردم روستای محروم ابوالفضل در الاهواز هم از این زمین خواری مستثنی نیستند و بنیاد مستضعفان به عنوان بزرگ ترین نهاد زمین خوار و مصادره کننده املاک از مردم این روستا خواسته خانه های خود را ترک کنند و نیروهای مسلح ایران با تیراندازی به مردم در صدد تخریب و مصادره خانه های آنها هستند.

 

احمد هاشمی، گوناز تی وی، واشنگتن

 

 

 

 

 

No comments: