21 August, 2020

گوناز تی وی ۲۳ مرداد ۱۳۹۹: جو بایدن، کامالا هریس را به عنوان معاون خود انتخاب کرد

 

گوناز تی وی ۲۳ مرداد ۱۳۹۹: جو بایدن، کامالا هریس را به عنوان معاون خود انتخاب کرد

۱۳۹۹-۰۵-۲۳ ۱۸:۳۶

جو بایدن، کامالا هریس را به عنوان معاون خود انتخاب کرد

Gunaz.tvQuote | Gunaz article

جو بایدن، کامالا هریس را به عنوان معاون خود انتخاب کرد

 

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده، کامالا هریس را به عنوان معاون و همراه کارزار انتخاباتی خود معرفی کرد.

کامالا هریس اولین زن رنگین پوست است که به معاونت نامزد یک حزب عمده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزیده می شود.

گمانه زنی‌ها درباره احتمال انتخاب خانم هریس از مدت‌ها پیش آغاز شده بود. آقای بایدن در پیامی توییتری اعلام کرد که این افتخار بزرگی است که در این کارزار انتخاباتی، خانم هریس را در کنار خود دارد. او کامالا هریس را «مبارزی بی‌باک» و «یکی از بهترین ماموران خدمتگزار کشور» توصیف کرد.

خانم هریس که پیش از این خود یکی از نامزدهای انتخابات نوامبر بود، پیش از اولین رای گیری در رقابت‌های مقدماتی حزب دموکرات، به کمپین خود پایان داد. او در همان دوران کوتاه فعالیت در این کارزار انتخاباتی، بارها به انتقاد از جوبایدن پرداخته بود.

در حالیکه رئیس جمهور دونالد ترامپ از انتخاب کامالا هریس را به عنوان معاون و همراه کارزار انتخاباتی جو بایدن به شدت انتقاد کرده است، واکنش چهره های شاخص حزب دموکرات نسبت به این انتخاب با تحسین و حمایت همراه بود.

باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا با انتشار بیانیه‌ای این انتخاب را ستود و گفت جو بایدن با این تصمیم به هدف زده است. وی با اشاره به نقش مهم معاون رئیس‌جمهور در روند تصمیم‌گیری در کاخ سفید گفت: «من کامالا هریس را مدت‌هاست که می‌شناسم. کامالا برای این پست مناسب است.»

هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات پیشین ریاست‌جمهوری آمریکا نیز با اعلام خرسندی از انتخاب کامالا هریس، او را «رهبری فوق‌العاده» خواند که همکاری قوی برای جو بایدن خواهد بود.

بیل کلینتون رئیس جمهور اسبق امریکا و برنی سندرز نامزد انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها نیز از این انتخاب پشتیبانی کرده‌اند.

کامالا هریس ۵۵ ساله اولین نامزد سیاهپوستی است که به سمت معاونت ریاست جمهوری انتخاب می‌شود. او از سال ۲۰۱۷ میلادی نماینده ایالت کالیفرنیا در مجلس سنای آمریکاست.

خانم هریس که فارغ‌التحصیل رشته حقوق از دانشگاه هاروارد است؛ زندگی حرفه‌ایش را با کار در دفتر دادستانی منطقه «آلامدا» آغاز کرد و تا مقام دادستان کل کالیفرنیا پیش رفت.

او که پیش از این خود یکی از نامزدهای انتخابات نوامبر بود، پیش از اولین رای گیری در رقابت‌های مقدماتی حزب دموکرات و در حالی که در جمع‌آوری کمک مالی به مشکل برخورده بود به کمپین خود پایان داد.  

دموکرات‌ها امیدوارند با انتخاب خانم هریس که مادرش هندی و پدرش جامائیکایی است، بتوانند رای سیاهان، زنان و اقلیت‌های نژادی را نسبت به ریاست‌جمهوری جو بایدن جلب کنند تا او بتواند ترامپ را در انتخابات ماه نوامبر شکست دهد.

 

احمد هاشمی، گوناز تی وی، واشنگتن

No comments: