03 August, 2020

گوناز تی وی ۸ مرداد ۱۳۹۹: ورود بالگردها و نظامیان ارتش ترکیه به نخجوان


گوناز تی وی ۸ مرداد ۱۳۹۹: ورود بالگردها و نظامیان ارتش ترکیه به نخجوان

۱۳۹۹-۰۵-۰۸ ۱۸:۲۳
ورود بالگردها و نظامیان ارتش ترکیه به نخجوان
Gunaz.tvQuote | Gunaz article
ورود بالگردها و نظامیان ارتش ترکیه به نخجوان
در حالی که تنش ها در منطقه تووز میان جمهوری آذربایجان و نیروهای مهاجم ارمنستان همچنان ادامه دارد، بالگردهای ارتش ترکیه روز گذشته برای شرکت در رزمایش نظامی مشترک با آذربایجان به نخجوان انتقال یافتند.
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که چندین فروند از بالگردهای ارتش ترکیه که قرار است در رزمایش نظامی بزرگ ترکیه و آذربایجان شرکت کنند طی مراسمی به نخجوان منتقل شدند.
علاوه بر هلی کوپترها، نظامیان ارتش ترکیه هم برای شرکت در رزمایش مشترک با نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان وارد منطقه خودمختار نخجوان شدند.
نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان طی مراسم رسمی در گذرگاه مرزی سدرک از نظامیان ترکیه استقبال کردند. در این مراسم در پی نواخته شدن سرود ملی دو کشور میان طرفین مراسم تغییر پرچم نیز انجام شد و پس از آن تیم‌های فنی بالگردهای نظامی را برای شرکت در مانور آماده کردند.
گفتنی است رزمایش نیروهای هوایی ترکیه و آذربایجان در شهرهای باکو پایتخت، نخجوان، گنجه، کوردمیر و یولاخ در خلال روزهای 29 جولای الی 10 آگوست برگزار می شود.
همچنین رزمایش مشترک نیروهای زمینی دو کشور نیز در باکو و نخجوان قرار است در خلال روزهای 1 الی 5 آگوست انجام شود. در جریان برگزاری این رزمایش مواضع دشمن فرضی توسط خودروهای زرهی توپخانه‌ای و خمپاره هدف قرار خواهد گرفت.
برگزاری این رزمایش موجبات نگرانی ارمنستان را فراهم کرده است بطوریکه روز گذشته، "آنا ناگدالیان"سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان به تصمیم جمهوری آذربایجان برای برگزاری مانور نظامی مشترک با ترکیه اعتراض کرد و آن را مانع برقراری صلح دانست.
در این میان رژیم ترک ستیز و نژادپرست ایران هم  دست از جانبداری از ارمنستان برنداشته است. رژیم ایران همه ساله در سالگرد 24 آوریل به ارامنه اجازه برگزاری تظاهرات ضد ترکی و نفرت پراکنی را می دهد ولی اجازه هیچ گونه اعتراضی را به شهروندان آذربایجان جنوبی نسبت به اشغالگری ارمنستان نمی دهد. ایران
در روزهای گذشته به دستگیری گسترده فعالان آذربایجانی پرداخته است که نسبت به تجاوزگری ارمنستان در تووز معترض بودند.

احمد هاشمی، گوناز تی وی، واشنگتن

https://www.facebook.com/GunazTv/videos/937068710129917/
-----
https://www.youtube.com/watch?v=efzzyN4tMJ8
------
https://www.gunaz.tv/fa/new/%DA%AF%D9%88%D9%86%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%DB%8C-%D9%88%DB%8C-%DB%B8-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%DB%B1%DB%B3%DB%B9%DB%B9-%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7

No comments: